7de dag Cloyes sur le Loir -Tours 110km

24 mei 2022 - Tours, Frankrijk

Vanmorgen opgestaan bij 9 °C, dat werd langebroekenweer. Zwaar bewolkt weer voorspeld en uiteindelijk licht bewolkt en af en toe zon. Onderweg een mooi kerkje gezien en toch maar een foto getrokken. We kwamen vaak patrijsjes tegen die op de weg zitten. Wat zouden ze daar toch zoeken?  De warmte misschien?  In Vendome zochten we een tampon in de kathedraal. Op vraag  van velen even verklaren dat tampon een stempel is. Deze stempels verzamelen we in ons boekje van Compostela en zijn getuigen van de weg die we afgelegd hebben. Onze route viel mee, was glooiend met af en toe een klimmetje maar niet zwaar. Alleen de wind blies in ons nadeel. Het laatste stuk naar Tours was een vrij liggend fietspad langs de Loire. Ook weer de kathedraal bezocht met zijn schitterende glasramen en een tampon bij in ons boekje. Aangekomen op de camping van Tours wachtte ons een grote verrassing.  Bij toeval was Philip en Lieve hier ook juist aangekomen.  We kennen ze van de vakanties met de vereniging van Spina Bifida. Een blij weerzien.  Wat ons tot nu toe niet gelukt is maar nu wel: uiteten. Als het maar niet te laat wordt. Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Guido:
    24 mei 2022
    Ik ben echt wel onder de indruk van jullie prestatie hoor. Oprecht een diepe buiging voor jullie. Omdat jullie zo’n straffe prestatie leveren vond ik dat ik ook iets moest doen en daarom heb ik vandaag mijn leeftijd in kilometers gelopen 62,75 km op 5:40u. Minder straf als jullie maar toch ook niet slecht vind ik.
  2. Hilda Vertommen:
    24 mei 2022
    dubbel en dik verdiend dat uit-etentje , ik hoop dat het gesmaakt heeft .goeie nachtrust en morgen weer voesj
  3. Pauwels Ria:
    24 mei 2022
    Weeral heel wat km in de benen , dat etentje hebben jullie dik verdiend en
    Hopelijk morgen de wind mee
    Grt Ria
  4. Ilse:
    Respect!
    Fijn om jullie zo mee te kunnen volgen ...
  5. Magda Van Cleynenbreugel:
    24 mei 2022
    Weeral meer dan 100 km . Dikke bravo 👏👏. !
    Leuk om daar kennissen tegen te komen .
    Hopelijk hebben jullie genoten van het etentje .
    Slaaplekker en morgen gezond weer op😉
  6. Johan De Mild:
    25 mei 2022
    Je hebt het etentje meer dan dik verdiend. Een en al bewondering voor jullie tocht. Chapeau.
  7. Koen:
    25 mei 2022
    Nu kan ik volgen : tampon is een stempel !
    toen ik dit de eerste keer las , fronste ik mij wenkbrauwen .
    Geniet ervan !
  8. Lieve en Philippe:
    25 mei 2022
    Ook voor ons was het een leuke verrassing en blij weerzien !
    Nog een fijne tocht verder.
  9. Guy en Gerd:
    25 mei 2022
    Amaai al zo diep gezakt in Frankrijk ... jullie zijn nog maar een week weg ! ? En als Erik zich zorgen maakt : hier valt regelmatig de regen die de plantjes hoognodig hebben. We wensen jullie nog veel voldoening van jullie trip !