85km Romans sur-Isère - La Begude-de-Mazenc zaterdag 3 juni

3 juni 2023 - Souspierre, Frankrijk

We verlaten Romans onder een bewolkte hemel nadat het gisterenavond flink geonweerd heeft. Er volgen al vlug enkele klimmetjes en tot onze grote  verrassing komen we een eerste lavendelveld tegen, weliswaar gehuld in mist en nevel.  De velden hier liggen bezaaid met stenen en keien. Wat een goede grond hebben we toch in onze samentuin de Ganzenhofkes!

Een paar kilometers verder zien we een 4-tal bijeneters op de elektriciteitskabels zitten. Wat een mooie vogels zijn dat toch. Op de rotonde bij het binnenrijden van Crest staan-eer een paar rare snuiters. Onze kleine metgezel wil absoluut op de foto. We rijden verder langs de vierkante donjon van Crest richting Aouste. Daar is het dan weer Julius Caesar die toekijkt hoe we zijn stadje binnenrijden. Nu biedt zich de uitdaging van de dag aan: de pas de Lauzens. 8km klimmen aan 1 stuk met stijgingspercentages van 5 tot 10%. We brengen er het goed van af en worden beloond met mooie uitzichten. Er dient zich weer een onweer aan vannacht en dus besluiten we te overnachten in het hotelletje Du Jabron waar we een Nederlands echtpaar ontmoeten die al vele fietsreizen ondernomen hebben. Dat wordt bijpraten aan tafel vanavond.  Tot morgen.

1. Jef:
    3 juni 2023
    Tot morgen ! goe bezig !
  2. Kris De Smet:
    3 juni 2023
    Van op de fiets verkozen worden voor het pollcomite, faut-le-faire! Multitasken noemen ze dat.
  3. Marie-Paule:
    4 juni 2023
    Knappe prestaties van jullie!
    Hopelijk valt het weer wat mee de volgende dagen, we duimen.