98km Le Begude-de-Masenc Avignon zondag 4 juni

4 juni 2023 - Avignon, Frankrijk

Na een stevig ontbijt samen met Toon en Helma, beginnen we dadelijk aan onze laatste klim van onze reis, enkele molshoopjes niet meegerekend.  De Col de Aleyrac is 5km lang maar de hellingspercentages zijn niet zo steil tot 7%. Tijdens de afda6is de weg langs beide kanten begroeid met grote bloeiende bremstruiken die een heerlijke geur verspreiden.  ZALIG!  Gedurende gans de dag doen we haasje-over met Toon en Helma.  In Valréas moeten we van de fiets om ons een weg te banen door de druk bezochte rommelmarkt. Als we Suze-la-Rousse naderen toornt het kasteel hoog boven het dorp uit. Ook lavendelvelden komen steeds talrijker voor en na Rochegude het eerste lavendelveld in volle bloei wat ook heerlijk ruikt.  Bij een stop onderweg horen we heel duidelijk de roep van de hop, maar de Hop zelf kunnen we niet vinden.  Jammer. 10km voor Avignon gebeurt dan toch waar we tot nu toe aan ontsnapt waren: donder, bliksem en hevig onweer. We komen kletsnat toe in hotel d'Angleterre, maar een heerlijke douche doet ons vlug deze narigheid vergeten.  Morgen rijden we naar het einddoel van onze reis:  Saintes Maries-de -la-mer. Tot morgen.

1. Paul en Lieve:
    4 juni 2023
    einddoel in zicht, mooie prestatie - en voor op schema?
    wij hebben met belangtelling jullie dagelijkse blog gevolg
    geniet nog van de komende dagen!
  2. Griet Geeroms:
    4 juni 2023
    Knap gedaan. Geniet nog van jullie fietsreis.
  3. Guy en Gerd:
    4 juni 2023
    Jullie hebben echt weer bergen verzet en als ik het goed gelezen heb in ideale weeromstandigheden. Ik geef jullie wel even dit mee : voor een rommelmarkt moesten jullie niet zo ver fietsen , vandaag was er ook een uitgebreide rommelmarkt in Duffel centrum. Nog veel plezier en de wind in de rug voor jullie laatste etappe!!
  4. Pauwels Ria:
    4 juni 2023
    Veel plezier morgen met jullie laatste etappe ! Wat een prestatie
  5. Gilberte Versonnen:
    4 juni 2023
    Weeral een topprestatie. Hopelijk genieten jullie vanavond van een lekker glaasje wijn.
  6. Meeus Lode:
    4 juni 2023
    Hoe dat? Morgen het einddoel van jullie “fietstochtje” ? Ik dacht dat 22 juni geplant was!
    Geen reisverslagen meer!? Wat moet ik nu beginnen?
  7. Frans Tuyteleers:
    4 juni 2023
    Blijkbaar is voor jullie zondag geen rustdag. Jullie gaan maar door en morgen de laatste kmtrs. naar het einddoel. Weeral een superleuke ervaring gehad. Voor morgen nog een laatste aangename inspanning. Tot morgen.
  8. Hilde Bertels:
    5 juni 2023
    Nu onderweg, geniet nog van de laatste km en proficiat!
  9. Helma en Toon:
    5 juni 2023
    In La Begude-de Mazenc ontmoeten wij 2 energieke fietsers: Eric en Nora ! Wij dronken een biertje na een pittige en warme dag en sloten af met een etentje. Alsof we ze al jaren kenden! Onze bestemming was Roquemaure! Nog net op tijd voor dat de hel losraken!
    Bon route en geniet samen nog jaren van deze geweldige tocht. Toon en Helma
  10. Frank & Veerle:
    5 juni 2023
    Prachtig toch, die streken waar jullie doorheen fietsen. Wij voelen de zuiderse 'ambiance' (maar dan zonder de verzuring in de benen...). Aan de plantjes is te zien dat jullie door een kalkrijke streek fietsen: Kruipend stalkruid en Spoorbloem.
    Vooruit nu, nog een laatste inspanning, en hopelijk blijft het weer aanvaardbaar.
  11. Frank & Veerle:
    5 juni 2023
    Tenslotte: wanneer wij dit nu schrijven naderen jullie de Camargue: heerlijk vlak en vooral een vogelparadijs. Wij hopen dat jullie, vogelliefhebbers, honderden flamingo's zullen spotten. Wat een mooie afsluiter van jullie reis!
  12. Jef:
    5 juni 2023
    dikke proficiat ,jullie zijn echte kampioenen !
  13. Annick Zwaan:
    5 juni 2023
    Wat een prestatie 👍🏽 tof dat we van onze zetel mee konden genieten van jullie stevige 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️tocht 😉
  14. Marleen VB:
    6 juni 2023
    Suze- la -Rousse regio was meermaals onze vakantie plaats. Een nicht had een heerlijke B&B in Solériux...zicht op Mint Ventoux in de verte(40km) en een plaats waar we niks hoorden tenzij vogeltjes. Mooie regio met lavendel in de Provençaalse Drôme. Goed en hard gewerkt jullie