24ste dag Samos - Melide 78km

10 juni 2022 - Melide, Spanje

Vandaag weer ideaal fietsweer en een windje in de rug. Goede start voor onze 3de bergetappe op rij.

Blijkbaar hebben we geluk met het weer want de vorige week heeft het hier veel geregend.

Bij het verlaten van Samos al direct een klimmetje van 9%, zo zal het de hele dag doorgaan. Met als uitschieter een klim van 12km en daarin stukken van 10% stijging.  Onze Italiaanse medefietser wist dit te bevestigen: het stijgt de hele dag.

Portomarin rijden we binnen langs zijn bekende brug. We maken ook wat foto's van de bekende kerk en dan weer verder. De vele stappers kruisen dikwijls ons pad en we moeten ze al eens aanmanen om opzij te gaan. Vanaf Palas del Rey verschijnen er in het landschap authentieke opslagschuurtjes gebouwd op een stenen muurtje en goed dichtgemaakt om knaagdieren buiten te houden. Aan een kerkhofje nemen we even pauze en komen we voorwaar een leeuwtje tegen.  Als we ons eindpunt voor vandaag naderen zien we de eerste aanplantingen van eucalyptusbomen. Niet zo goed voor de natuur en vatbaar voor bosbrand. Bij het zoeken naar een slaapplaats hebben we geluk, want er was nog net 1 kamer vrij. Morgen wacht ons het uiteindelijke doel. Jullie horen ervan. Tot morgen.

1. Griet Geeroms:
    10 juni 2022
    Nog even doorbijten en dan zijn al jullie zonden jullie vergeven. Een geweldige last zal dan ook van jullie schouders vallen. Sterk gedaan
  2. Frank & Veerle:
    10 juni 2022
    Vanavond dus het laatste avondmaal... Geniet er van want morgen wacht jullie de verlossing!
  3. Lieve:
    10 juni 2022
    Tof, gedaan, morgen de zegen, het doel van jullie reis👍👍👍
  4. Frieda:
    10 juni 2022
    Wat een prestatie ! Prachtig gedaan.
  5. Pauwels Ria:
    Wat een prestatie en zonder platte banden ! Grt Ria
  6. Jef & Emma:
    10 juni 2022
    Nog efkes voorzichtig fietsen en afdalen . . .en dan alle remmen los zeker?
  7. Gilberte Versonnen:
    Zo goed gedaan!
    Morgen nog de laatste loodjes en dan volop genieten van jullie fantastische prestatie.
  8. Kris De Smet:
    11 juni 2022
    Ik buig in bewondering, nederig en vol ontzag, het hoofd voor jullie prestatie. Sportvrouw en sportman van 2022, dat zijn jullie!
  9. Johan De Mild:
    11 juni 2022
    Nu al een dikke proficiat. Een en al bewondering. De oogst op de Ganzenhofkes zal zeker slagen na zo'n pelgrimstocht. Alvast bedankt daarvoor.
  10. Magda Van Cleynenbreugel:
    11 juni 2022
    Ook voor jullie laatste rit goei benen gewenst en mooi fietsweer . Het einde is in zicht !
  11. Fabienne & Rudy:
    11 juni 2022
    Een dikke proficiat voor jullie prestatie.