25ste dag Melide- Santiago de Compostela 68km

11 juni 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Het was weerom goed fietsweer, beetje bewolkt en niet te warm.

We moeten toegeven dat het gezegde "de laatste loodjes wegen het zwaarst" wel degelijk klopt. Het bleef flink klimmen en dalen. Zoals ook de vorige dagen heb ik tijdens het klimmen mijn gedachten verzet door enkele Nederlandstalige klassiekers in mijn hoofd af te spelen.

Bij het verlaten van Melide doken we al vlug de eucalyptusbossen in. Op 4km van Santiago zagen we de kathedraal in de verte verschijnen. Soms kunnen 4km lang duren.

In Santiago was het even zoeken om de weg te vinden naar de kathedraal maar uiteindelijk konden we de foto's maken die iedereen wil: fier op de trappen voor de kathedraal.

Morgen gaan we onze fietsen en bagage inleveren bij Camino-transport die alles netjes in Duffel zullen afleveren.  Wij  hebben maandagmiddag onze vlucht.

Het zit er dus bijna op. Het was een supermooie fietstocht, het weer zat mee, de natuur was mooi en we hadden vele aangename contacten. Mooi ook dat we deze uitdaging samen konden doen. We vonden het tof dat veel mensen onze reis gevolgd hebben en we hebben genoten van jullie reacties.  Allen heel erg bedankt en tot in Duffel of elders.

Groetjes Nora en Erik

1. Lieve en Philippe:
    11 juni 2022
    Van gefeliciteerd met jullie krachtige presentatie! Jullie hemel is verdiend en jullie zieltje gezuiverd 😉
    👏👏👏Drink er maar eentje (om te beginnen 🍻) op. 🍀
  2. Kris michiels:
    het einddoel bereikt ! wat een tocht, wat een prestatie ! Geweldig
  3. Frank & Veerle:
    11 juni 2022
    Wat een glorieuze prestatie! We hebben jullie van dag tot dag gevolgd en soms wat commentaar geleverd, een andere keer dan weer niet. We hebben jullie wapenfeiten steeds opnieuw bewonderd, maar evenzeer genoten van de mooie foto's die getuigden van een prachtige reis.

Toch nog een laatste kanttekening: ik heb me laten vertellen dat het vervaarlijk slingerende wierookvat in de kathedraal al voor slachtoffers gezorgd heeft... dus nog even opletten 😉 en dan naar huis! 🏡
  4. Hilde Bertels:
    Dikke proficiat!
  5. Meeus Lode:
    11 juni 2022
    Proficiat met jullie prestatie, blij dat het goed verlopen is. Wat is het volgende project op jullie Bucket list? Het was leuk en spannend om iedere avond te wachten op en het lezen van het verslag. Dat wordt afkicken.
  6. Marc:
    11 juni 2022
    Topy goed gedaan iets wat je nooit gaat vergeet .🦾🦾
  7. Jef Broeckx:
    11 juni 2022
    Proficiat. Een prestatie waar je fier op mag zijn!
  8. Nicole Ronny:
    Dikke proficiat.
    Dat hebben jullie zo goed gedaan.
    Twas tof om het reisverslag met foto's iedere avond te ontvangen.
  9. Lieve Van Dun:
    Proficiat !!!
    En het was heel aangenaam om jullie dagelijks te volgen!
    Groetjes 👍🏅🏆
  10. Gilberte Versonnen:
    12 juni 2022
    Fantastisch gedaan. Een knappe prestatie. Hier kunnen jullie met veel trots op terug kijken.
    Geniet nog van een dagje Compostella en tot binnenkort.
  11. Jef:
    12 juni 2022
    Hoedje af voor zo'n prestatie, proficiat en tot in Duffel bij de moe !
  12. Johan De Mild:
    Proficiat, heel mooi. 👍👍👍
  13. Frans Tuyteleers:
    Proficiat Nora, Proficiat Erik,
    dat hebben jullie fantastisch gedaan. Zo blij voor jullie dat alles vlot verlopen is zonder pech of platte band. Of heb je dat niet laten weten? Elke dag het reisverslag lezen, was iets waar we naar uitkeken. Geniet ginder nog even en dan terug in da eigen beddeke. ( zal ook wel deugd doen) groetjes en tot in Lint
  14. Hilda Vertommen:
    12 juni 2022
    Amaai een prachtprestatie , om fier op te zijn en ja idd je hebt het met jullie 2 kunnen doen een levenslange mooie herinnering .Een dikke proficiat .Ik denk dat jij veel te vertellen gaat hebben op de volgende" roddel".Tot dan kom goed thuis
  15. Hilda Vertommen:
    geen reisverhalen meer snifsnif
  16. Jost:
    Knap gedaan
    Wij nog 1000 te gaan
    Hopelijk tot op den BBQ
  17. Fabienne & Rudy:
    Super!!! Dikke proficiat.
    Ik heb een beetje mee gereisd met jullie maar wel zonder te fietsen.
  18. Marc:
    12 juni 2022
    Wat een prestatie, spijtig dat het gedaan is 😉 hier alle dagen genoten van het reisverslag en de knappe foto’s. Goeie terugvlucht!
  19. Gert Willemen:
    13 juni 2022
    ongelofelijke prestatie, proficiat. Nu wat rusten, zal ook deugt doen waarschijnlijk.
    Tot ziens.
  20. An:
    13 juni 2022
    Wat zien jullie er voldaan en tevreden uit 🤩 Geniet nog lang na van dit avontuur!
    🤗
  21. Marleen VB:
    13 juni 2022
    Hip hoi hoi voor jullie!!
    Zelf met vakantie en nu ontdekt dat het jullie helemaal gelukt is!! Daarom zijn we wat later met reactie :-(
    Zo'n prachtige prestatie: dikke proficiat!
    Wij beseffen maar half welke moeite het jullie gekost heeft waarschijnlijk.
    Unieke ervaring om nooit te vergeten.
    Op onze wandeling vandaag (13/6) regio Chiny in het Belgische Gaume het "camino-symbool" een paar keer gezien: aan jullie gedacht, maar ik lees net dat jullie waarschijnlijk al weer in Duffel zijn. Geniet van thuiskomen, afkicken, vertellen...en een goed bed ;-). Graag tot later eens

zo'n prachtige prestatie
  22. Jef & Emma:
    14 juni 2022
    Den Erik schuift een bank naar voor want kreeg en kus van de juf . . .of moest hij daarvoor mee naar Compostela?
    Neen, ferm gedaan! Die BBQ waarvan sprake zal smake.
    Tot de volgende. En natuurlijk welkom op onze uitstap in Turnhout indien jullie dat zien zitten.
  23. Ann:
    19 juni 2022
    Wat een knappe prestatie!
    Het was heel leuk om jullie reisverhaal te volgen en de foto's te kunnen zien.