2de dag van Leuze naar les-Rues-des-vignes 97km

19 mei 2022 - Les Rues-des-Vignes, Frankrijk

Wij waren een van de laatste gasten  van hotel La Cour Carree. Mevrouw stopt ermee en het hotel wordt een opvangwoning voor kinderen met een beperking. In  Doornik hebben we in de kathedraal onze eerste Compostela stempel gehaald. Doornik is een mooie stad maar we moeten verder. De Schelde was onze gastvrouw tot in Rogny. Dan verder de velden in. Frankrijk verwelkomde ons met een ongeziene stortbui met veel wind en hagel. Maar gelukkig konden we juist op tijd schuilen in de aardbeitunnels. De volgende stortbui was een uurtje later en ook dan hadden we gelukkig beschutting gevonden. In Cambrai, een druk stadje, even bezocht maar verder gereden naar onze chambers d'hotes in Les-Rues-des-Vignes. Blijkt dat ze sinds corona geen kamers meer verhuurd maar gelukkig mochten we ons tentje in de hof zetten en gebruik maken van haar infrastructuur. En koken gaat ze voor ons ook nog doen: croque-monsieurs met een fris slaatje en een rood wijntje. Top madame.

1. Kris michiels:
    19 mei 2022
    van de aardbeien in't straat naar de Franse aardbeien; zijn ze even lekker?
  2. Magda Van Cleynenbreugel:
    19 mei 2022
    De storm was niet min zo te zien .Gelukkig zijn de aardbeitunnels niet gaan vliegen 😜. Ook in duffel deze middag een kort maar hevig onweer met hagel , windstoten en vèééeel neerslag. Morgen wss van hetzelfde laken een broek . ´t zou van frankrijk komen ...
    Nog een rustige avond en tot de volgende !
  3. Pauwels Ria:
    19 mei 2022
    Goed dat je hebt kunnen schuilen voor de stortbuien ! Hopelijk morgen beter weer . Veel fietsplezier verder . Groetjes Ria
  4. Guy en Gerd:
    19 mei 2022
    Was hier hetzelfde weer ..ik heb daarbij aan jullie gedacht. Maar Erik heeft zo geroepen op regen !!!
  5. Fabienne & Rudy:
    19 mei 2022
    Hopelijk de volgende dagen droger weer.
  6. An:
    19 mei 2022
    We roepen allemaal al even op regen ... Maar dat ze ´daarboven´ net nu zo goed luisteren ... 🤔
    Ik vroeg me tijdens de buien ook af dat jullie al of niet in zo´n bui terecht zouden komen.
    Zoek op tijd beschutting, hé! 😘
  7. Johan De Mild:
    20 mei 2022
    Amaai, het gaat goed vooruit. Hopelijk blijven jullie gespaard van onweer vandaag.
  8. Marie-Paule:
    20 mei 2022
    Blij met jullie dagboek!
    Nog veel fietsplezier in hopelijk mooi weer.