101km Maastricht - Monschau

23 mei 2023 - Monschau, Duitsland

We hebben een goede overnachting gehad bij Ernest-, van Vrienden op de fiets, in Vroenhoven.  We fietsten van Maastricht naar Vaals via de HEUVELland-fietsroute. We maakten al vlug kennis met de Bemelenberg maar wisten toen nog niet dat over het hele parcours nog heel wat vriendjes van hem op ons zaten te wachten. Een traject vol kuitenbijters. Van Vaals reden we naar Aken. Op het gezellige plein voor het station van Aken aten we onze boterhammen onder het toeziend oog van de kudde paarden.  In Aken zoeken we de aansluiting naar de Vennbahn. Geen steile klimmen meer maar wel een gestage steiging van gemiddeld 2% gedurende 50km. We komen aan in Monschau waar we beslissen om een hotelletje te zoeken en niet te kamperen omwille van de frisse temperatuur. Maar zo ontdekken we wel de mooie oude binnenstad.  We vullen het geleden vochtverlies wat aan en eten, hoe kan het anders in Duitsland,  een snitsel.  Zo als steeds vroeg onder de lakens en morgen warm aankleden. We starten bij een temperatuur van 5 a 6 graden.

Tot morgen

1. Meeus Lode:
    23 mei 2023
    Goe bezig, doe zo maar verder.
  2. Guy en Gerd:
    23 mei 2023
    Toch weer een ander landschap en al een flink eind op weg! Dank je voor jullie boeiend reisverhaal + foto's
  3. Valerie:
    23 mei 2023
    Goed bezig 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♂️! Succes nog van ons allemaal!
    Groetjes van de buren 👋
  4. Magda Van Cleynenbreugel:
    23 mei 2023
    Zo te lezen was het best een moeilijk parcours !
    Proficiat allebei 💪.
    Slaaplekker vannacht en morgen met goei benen weer op 😄
  5. Gilberte Versonnen:
    23 mei 2023
    Monschau is inderdaad een mooi stadje.
    Goed slapen en morgen weer fit de fiets op.
  6. Kris michiels:
    24 mei 2023
    haha, ik spot weer een reisknuffel als mascotte....schattig !
  7. Jef:
    24 mei 2023
    Mooie foto's, bedankt , zo maken we de reis ook een beetje mee !(zonder de nodige inspanning ,haha !)
  8. Pauwels Ria:
    24 mei 2023
    Als je vertrekt vanuit monschau zal je even goed moeten klimmen . Veel succes vandaag
  9. Marie-Paule:
    25 mei 2023
    We genieten van jullie reisverhaal. Goed bezig!