101km Maastricht - Monschau

23 mei 2023 - Monschau, Duitsland

We hebben een goede overnachting gehad bij Ernest-, van Vrienden op de fiets, in Vroenhoven.  We fietsten van Maastricht naar Vaals via de HEUVELland-fietsroute. We maakten al vlug kennis met de Bemelenberg maar wisten toen nog niet dat over het hele parcours nog heel wat vriendjes van hem op ons zaten te wachten. Een traject vol kuitenbijters. Van Vaals reden we naar Aken. Op het gezellige plein voor het station van Aken aten we onze boterhammen onder het toeziend oog van de kudde paarden.  In Aken zoeken we de aansluiting naar de Vennbahn. Geen steile klimmen meer maar wel een gestage steiging van gemiddeld 2% gedurende 50km. We komen aan in Monschau waar we beslissen om een hotelletje te zoeken en niet te kamperen omwille van de frisse temperatuur. Maar zo ontdekken we wel de mooie oude binnenstad.  We vullen het geleden vochtverlies wat aan en eten, hoe kan het anders in Duitsland,  een snitsel.  Zo als steeds vroeg onder de lakens en morgen warm aankleden. We starten bij een temperatuur van 5 a 6 graden.