85km Monschau - Asselborn woensdag 24 mei

24 mei 2023 - Troisvierges, Luxemburg

We verlaten het mooie Monschau om de Vennbahn te vervolgen. We starten met een fris temperatuurtje, 7 gr, maar in de loop van de dag komt een flauw zonnetje ons opwarmen. Nu is de Vennbahn op zijn mooist, wijdse landschappen, vele kleine landschapselementen en mooie bloemrijke bermen. Wat de schijnpapaver betreft sluiten we aan bij Frank. We voegen vandaag nog enkele bloemen toe waarvan de grotere gele bloem ons een raadsel is. Over dus naar hulplijn Frank. Onderweg komen we al vlug een oorlogsrelict tegen, het vervallen wachtruimte van de cyclistenbataljon. Verdere uitleg zie foto. We rijden over bruggetjes en in tunnels. Onze mooiste waarneming van vogels was zeker de rode wauw die boven ons vloog en zich liet bewonderen. Maar puttertje, roodstaart, boomklever, zwarte specht en kransvogels konden ons ook bekoren. De keek onder de brug in Born leek ons een mooi plaatje. In St Vith stopten we aan een holistisch,  vegetarisch restaurantje waar we een koffie en een overheerlijk stukje worteltaart aten. We kregen er,al was het maar eventjes, vleugels van. 7km voor Troisvierges kwamen we iemand tegen, kromgebogen over zijn fiets. We hebben samen een foto genomen. We logeren 4 km voorbij Trousvierges in het hotel Domaine du Moulin d' Asselborn. De ober stond erop om een foto te maken. Morgen trekken we richting Luxemburg,  zien of we er geraken.

1. Gilberte Versonnen:
    Prachtige foto's.
  2. Marleen VB:
    24 mei 2023
    Hey hey weer goed bezig jullie ! Fijn mee te mogen genieten van jullie indrukken en beelden of lekkers op jullie borden. Die worteltaart zag er heerlijk uit.
    Geniet nog stevig en graag tot jullie vervolg. Warme groet (hoewel als we het letterlijk nemen: 's nachts ook wel fris hier en noorderwind...maar dat zou weldra over gaan)
  3. Jef:
    24 mei 2023
    Ik zag prachtige natuur en twee blije mensen. Nog veel plezier op jullie trip !
  4. Frans Tuyteleers:
    24 mei 2023
    Echt weer tof om met jullie een beetje mee te reizen. En ja, hier is en blijft het ook aan de frisse kant maar zolang de regenjassen in jullie fietstas mag blijven zitten is het best oké, denken we dan he. Veel liefs
  5. Kris michiels:
    25 mei 2023
    ik vermoed dat het om de gele ganzenbloem gaat...
  6. Frank & Veerle:
    25 mei 2023
    Wat een avontuur wordt dit weer: fietsen door een prachtige streek met mooie uitzichten en interessante natuur. En wat die bloemen betreft: zie aldaar. (De vis konden wij alvast determineren als Salmo trutta frixum (gebakken forel).