21ste dag Fromista- Leon 115km

7 juni 2022 - León, Spanje

Vandaag was het IDEAAL fietsweer en dito fietsparcour.

Na 20km fietsen rondden we de kaap van 2000km.

Vandaag zagen we voortdurend de wandelaars, onze wegen liepen zo goed als samen. Soms samen op het grindpad, soms wij op de baan.

Na 20km reden we door Carrion de los Condes, een mooie brug en een kerkje. Dan reden we kilometers lang op het grindpad maar wel  aangenaam fietsen. Volgens de wandelaars is deze route een wat saaie, want kilometers stappen door steeds weer hetzelfde landschap.  Zij noemen dat ook wel eens de woestijn. Maar als fietser valt dit best mee.

In Sahagún schieten we enkele plaatjes van de kerkjes en vervolgen onze weg langs wegen die kilometerslang afgeroomd werden door platanen. Een zegen voor de wandelaars omwille van de schaduw. Deze platanen werden aangeplant in 1993 in het heilig jaar.

In Mancillas de las Mulas komen we het beeld van de vermoeide stappende perigrinos tegen. Van fietsers was er nog geen sprake. We rijden verder tot in Leon waar we samen met een Fransman het "chickenhouse" opzoeken. Leon heeft vanzelfsprekend een prachtige kathedraal en een groot gebouw Casa de Botines, ontworpen door Gaudi. Na wat gekuierd en gegeten in de stad gaan we nu slapen. Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank & Veerle:
    7 juni 2022
    Zoals altijd heb ik een beetje gegoogled en de plekken opgezocht waarlangs jullie 'camino' jullie gevoerd heeft. Zo zag ik het 'Monumento al Peregrino' in Mansilla de las Mulas: die caminards zien er wel erg vermoeid uit. Ik mag hopen dat het met jullie toch iets beter gaat! En wat betreft de smachtende blik die de dame werpt op haar doodvermoeide reisgenoot: wanneer jullie terug zijn moeten jullie, ervaringsdeskundigen, mij/ons eens uitleggen wat die te betekenen heeft
  2. Pauwels Ria:
    7 juni 2022
    Wat een prachtprestatie 2000km op de teller!
  3. Lieve en Philippe:
    7 juni 2022
    Wat een prestatie… en wat een geluk zo ver zonder pech ! Santiago bewaart jullie ! ;-)
  4. Magda Van Cleynenbreugel:
    Al meer dan 2000 km !
    💪💪💪💪💪💪💪💪💪
  5. Gilberte Versonnen:
    7 juni 2022
    Amai, al 2000 km in de benen .
    Proficiat.
  6. Johan De Mild:
    8 juni 2022
    Het komt steeds dichterbij. Wat een bewondering voor de mooie en lange rit !!! Echt top.
  7. Hilde Bertels:
    8 juni 2022
    Ja proficiat , mooie prestatie al en toffe beschrijvingen van omgeving en de dieren. Nog eventjes en jullie zijn er. Ge ziet er nog alle 2 goed uit! Alee courage en hop!
  8. Pharailde meeus:
    8 juni 2022
    wij hebben ook een mooie kerk in waardamme !
    maar da's voor de 28e juli.
  9. An:
    8 juni 2022
    Ferm allemaal; fietsen, mensen ontmoeten, foto´s maken, verhalen schrijven, ... Waaw.
    ´Blijven trappen!' 😉
    Groeten uit regenachtig Duffel.