4de dag. Ourscamp - Grist-les -Platres. 110km

21 mei 2022 - Grisy-les-Plâtres, Frankrijk

Echt zalig fietsweer vandaag.  20-22graden, een windje en wat bewolkt. Vandaag zijn er wel wat hellingen, steeds langer en pittiger. De route liep vaak gelijk met de voie verte tot in Compeigne. Ook de groene route Londen-Parijs kwamen we regelmatig tegen. In Estrees kregen we een 'tampon' in ons Compostela boekje van een priester die vanuit Mechelen te voet naar Compostela is geweest. Bailleul-le-Soc heeft een mooi oud kerkje met open voegen en gaten tussen de stenen. Het bleek een paradijs voor vele vogels:  huismussen,  gierzwaluwen en zelfs een uiltje kwam aangevlogen met een prooi in zijn klauwen en verdween in een holte in de muur. Onze planning voor vandaag was 90km tot de camping in Henonville. Maar dit is nu een chique camping die dagjestoeristen niet meer toelaat. Dan maar verder naar Grist-les-Platres, een zeer, zeer eenvoudig camping waar iedereen welkom is. Gelukkig was er in het dorp nog een bakker open waar we een fris biertje en een frisse witte wijn en zelfs een brood konden kopen. Er zal goed geslapen worden.

1. Ludo:
    21 mei 2022
    Goe bezig 👍
  2. Magda Van Cleynenbreugel:
    110 km kan tellen !💪
    De laatste foto bij de tent is supermooi !
    Slaapwel en goei benen voor dag 5 😄🚵
  3. Anne-Mie De Winne:
    22 mei 2022
    “Goe bezig ….” dat vinden wij ook !
    Leuk om jullie te volgen , René volgt jullie route op kaart op z’n iPad ….!
  4. Pharailde meeus:
    wat is een tampon ?
    ik heb er mijn 'klassieke' atlas bij gehaald en volg jullie !
  5. Hilda Vertommen:
    22 mei 2022
    ja dat vroeg ik mij ook af wat die tampon was .Al veel weer getrotseerd , en route voor de volgende dag , kijken uit naar jullie verslag en foto's
  6. An:
    22 mei 2022
    Al bijna voorbij Parijs! 💪🏼tempo.
    Hebben jullie vandaag het dijkgravinnetje van de Seine gezien, als jullie de Seine overstaken?
  7. Johan De Mild:
    22 mei 2022
    Als jullie zo doorgaan, lukt het misschien om met de fiets terug te komen. 😉😉😀😀😀👍👍👍