94km Poncin - Chatonnay donderdag 1 juni

1 juni 2023 - Meyrieu-les-Étangs, Frankrijk

Onder een stralend zonnetje fietsen we de eerste 60km door velden. De talrijke klaprozen in de graanvelden maken het geheel wat vrolijker. De resterende kilometers zijn zeer heuvelachtig met talrijke hellingen van 5 tot 11%. Een stevige dobber. Wij zijn altijd wat terughoudend geweest om verkeersslachtoffers te fotograferen maar van deze vos maken we toch een foto. Andere verkeersslachtoffers waren egels, een marter, 2 kleine vosjes en een beverrat. In Frontonas passeren we het fort en het bijhorende  donjon. In La Grande Foret, veruit op het hoogste punt staat de Radardome. We klimmen verder naar onze kleine boerderij camping in Chatonnay.  Superfijn terrein met basic voorzieningen: 1 toilet en 1 douche in klein tuinhuisje. En een koelkast. Onze metgezel keurt de douche en toilet en verklaart dat ze piekfijn in orde zijn. Buiten ons is er nog 1 Nederlands koppel weliswaar met caravan.  De volgende dagen fietsen we alli ht wat minder ver want we liggen wat voor op schema en bovendien fietsen we slecht weer tegemoet. Wat inhouden dus.