95km Mirebel-Poncin woensdag 31 mei

31 mei 2023 - Poncin, Frankrijk

We verlaten onze idyllische B&B van Dany en Jeannine,  maar niet zonder eerst een foto te maken van de geschilderde pannetjes (door Jeannine) tegen de muur.  In hun bloemenweide ontdekte we nog een mooie bloem. Volgens ons een harige ratelaar. (Frank?). We fietsen een hele dag door een geweldig mooi landschap, dalen, heuvels, vergezichten,  meren en koeien met een bel. Ook een slang van 1,50m en een fluo hagedis van 20cm kruisen ons pad. We bereiken het hoogste van onze route even na Onoz: 600m hoogte. Voorbij Cernom bereiken we het grote stuwmeer gevolgd door de dam van Vauglans die gebouwd is op de rivier de Ain. De Ain zal ons de ganse dag begeleiden op onze tocht. In Bolozon zien we een imposante dubbele boogbrug:  bovenaan rijdt de trein, onderaan de auto's. We naderen Serrieres-sur-Ain waar we gingen kamperen, maar een onweer haalt ons in. 9km verder in Poncin vinden we nog een hotelkamer vrij. Daar toegekomen en juist in de kamer valt regen en dikke hagelbuien uit de lucht. Eind goed, al goed. En zien wat het morgen wordt met het weer.

1. Pauwels Ria:
    31 mei 2023
    Jullie hebben weer mooie idyllische dorpen ontdekt ! Veel fietsplezier morgen
  2. Gilberte Versonnen:
    31 mei 2023
    Gelukkig waren jullie juist op tijd onder dak. Hopelijk hebben jullie ook jullie noodrantsoen kunnen aanvullen. genieten maar.
    Volgens mij is de bloem blaassilene. Veel tegengekomen in Zwitserland. :)
  3. Johan De Mild:
    1 juni 2023
    Mooie omgeving om door te fietsen. Hopelijk blijft het weer jullie goedgezind.
  4. Jef & Emma:
    1 juni 2023
    Geharde fietsers verdienen het om niet altijd alles op hun dak/kop te krijgen.