10de dag: st Angeau- Auberterre-sur-Dronne 80km

27 mei 2022 - Aubeterre-sur-Dronne, Frankrijk

Vandaag schitterend fietsweer met een windje in de rug. Het parcour was met veel stijgen en dalen de ganse dag. Na een overheerlijk Brits ontbijt verlaten we deze aan te bevelen camping.  Na 15km fietsen ging de kilometerteller op 1000km, maar alles werd terug op 0 gezet. We rijden door witte papavervelden, wel mooi. Eigenlijk is heel de streek mooi: wijdse gezichten en een heuvelachtig landschap. Bio is duidelijk ook een thema in Frankrijk. Speciaal voor Gaston, de bruine bio koeien met zeer grote horens. In La Mercerie passeerden we een reusachtig kasteel. De bloemen op de bermen blijven onze aandacht opeisen: de veldsalie is overal aanwezig en staat nu in bloei. We waren om 15u op de camping en gaf ons de gelegenheid om eens een flink wasjes te doen.  Aubeterre is een historisch stadje.  Het centrum bereik je via vele trapjes en smalle straatjes. Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jef:
    27 mei 2022
    Fototoestel kapot ?? ik kijk er elke dag naar uit ! groentjes en geniet van jullie trip !
  2. Johan De Mild:
    27 mei 2022
    Amaai, eindelijk eens tijd om wat te rusten. 😀😀😀
  3. Frank & Veerle:
    27 mei 2022
    Ik vraag me af waartoe die 'mooie papavervelden' dienen. Ik vermoed dat het om Slaapbol gaat (Papaver somniferum) waar ze vroeger opiaten uit haalden. Dus, als jullie niet kunnen slapen is de oplossing dicht bij. Slaap lekker!
  4. Pauwels Ria:
    27 mei 2022
    Al flink gefietst en nog fris na 1000km . Geniet er verder van en hopelijk de wind inde rug ! Grt Ria
  5. Marleen VB:
    28 mei 2022
    Hey hey, vanaf nu lees ik mee: dankjewel om mij/ons de kans te geven om mee te genieten van jullie tocht, jullie verhaal, jullie foto's van veel moois.
    Boeiend en moedig, vind ik.
    Grappig: Kris Michiels, bij de reacties één van de eerste dagen is ook een vriend van ons, tenzij het om een andere Kris gaat natuurlijk? Dat toetsen we later wel eens af.
    Geniet met volle teugen en goeie moed met mooi fietsweer!
    Mijn "vakantie voor altijd" is ingezet ;-)
    Warme groet Bert en Marleen
  6. Jef & Emma:
    28 mei 2022
    Jullie zullen te vlug ter bestemming zijn.
    Een rustdag zit er dan ook in volgens mij (en een volgend uit etentje met nadien een siësta?).
    Wel boeiend om vast te stellen dat af en toe een camping niet meer bestaat, er geen water in een zwembad is, een slaapgelegenheid zonder klank blijft als je belt. . .maar die kerken en kathedralen zijn dan toch open. Ik zou dan gebruik maken van die gastvrijheid. . .ni?
  7. Gilberte Versonnen:
    28 mei 2022
    Geniet maar van de extra vrije tijd die je onverwacht hebt gekregen. En vergeet vooral niet een lekker w8jntje te drinken. Santé.