110km Monschau - Luxemburg donderdag 25 mei

25 mei 2023 - Luxemburg, Luxemburg

Vandaag fietsen we het laatste stuk van de Vennbahn en vervolgens volgden we Genzertour die in Oberwanpach aansluit op de Groene route naar de Middellandse-Zeegebied. We starten met een stralend zonnetje en vol goede moed om het laatste heuvelend stuk af te fietsen. Tot daar de plannen. Op weg naar Bourscheid wordt onze fietsroute onderbroken en worden we omgeleid via een andere fietsroute naar Bourscheid. Niets deed toen vermoeden dat het een beklimming zou worden van een ware Col met haarspeldbochten  incluis. Het werd flink zwoegen. Voordien deden we een prachtige vogelwaarneming in Niederwanpach: Aan de oevers van de rivier, in een weide, op 20m van het fietspad liet een zwarte ooievaar zich bewonderen.  Jammer dat hij niet van een fotocamera hield. Ettelbruck staat bekend voor zijn mooi overkapte brug. In het stadje houden we eventjes halt voor een koffie met koek. Vandaar is het nog 30km langs een glooiend fietspad naar Luxemburg. In Pettingen stoppen we aan een van de oudste kastelen van Luxemburg. Er staat een replica van een grote katapult. Onderweg zijn we al mooie koeien tegengekomen en hebben we toch eens een fotootje genomen. Het is even zoeken naar een hotel en uiteindelijk belanden we in de mooie jeugdherberg. We zullen weer goed slapen en morgen zien we weer.

1. Guy en Gerd:
    25 mei 2023
    Weeral een mooie dagtrip en de weergoden zijn jullie goed gezind . Knap dat jullie - ondanks de omleidingen- toch terug het juiste spoor vinden. Geniet nog van jullie fietsdagen!
  2. Pauwels Ria:
    25 mei 2023
    Genoten van jullie fietstocht ,hopelijk morgen niet teveel berg beklimmingen !
  3. Frank & Veerle:
    26 mei 2023
    Die zwarte ooievaar, dat zal Tina geweest zijn die even langs kwam...
  4. Johan De Mild:
    Veel fietsgenot. Het gaat verduiveld vlug vooruit. Bewondering. 👍👍👍
  5. Jef:
    26 mei 2023
    Succes aan de moedige vrijbuiters !
  6. Marleen VB:
    26 mei 2023
    Onverwachtse omleidingen trotseren, de moeite zeg! En zelfs koeien kunnen mooi zijn :-)
    Moedige fietsers jullie ;-)
  7. Jef & Emma:
    1 juni 2023
    de Vennbahn is een stuk geschiedenis die jammer genoeg oorlogsgerelateerd is. Je hebt een ganse dag nodig om al de infoborden te lezen. Gelukkig is het vandaag één van de heerlijkste stilteroutes buiten het toeristische seizoen.