121km Hennezel - Marnay maandag 29 mei

29 mei 2023 - Marnay, Frankrijk

Het was schitterend fietsweer tot 26° C en de wind in de rug. Na 8km in Claudon komen we een grote houten wielrenner tegen, een herinnering aan de doortocht van de Ronde van Frankrijk in 2017. Deze voormiddag fietsten we vooral door de bossen, soms komen we wat restanten van de oude industrie tegen.  Een rookpluim uit de schouw doet nog enige activiteit vermoeden. We verlaten het departement van de Vogezen en rijden het departement van Haute-Saone binnen. Vanaf Port-sur-Saone volgen we het jaagpad langs de Saone. We stoppen even voor een uitgebreide picknick en nemen een selfie van ons allen.  Omdat er geen overnachtingsmogelijkheden zijn, fietsen we door naar de camping van Marnay. Een camping een mooi verwarmd zwembad, maar verder geen eten of drinken te verkrijgen in heel het stadje omdat het Pinkstermaandag is en niemand dan werkt in Frankrijk. Gelukkig hebben een noodrantsoen bij. Morgen kunnen we inkopen doen en dan zijn we weer gered.

1. Pauwels Ria:
    Weeral knap gefietst 121 km is niet niks 🚵‍♀️
  2. Gilberte Versonnen:
    29 mei 2023
    Prima gedaan en gelukkig hadden jullie een noodrantsoen bij.
  3. Meeus Lode:
    29 mei 2023
    De eerste week zit erop, so farr so good lees ik in julli vlog. Succes bij het vervolg!
  4. Meeus Lode:
    29 mei 2023
    De eerste week zit erop. So farr so good lees ik in jullie vlog. Succes bij het vervolg.
  5. Leen G:
    29 mei 2023
    Zo levendig geschreven. Ik ben precies aan ‘t meefietsen. Ik kijk elke avond uit naar jullie verslag. Nog veel plezier met jullie stalen ros in la France…..
  6. Frans Tuyteleers:
    29 mei 2023
    Elke avond kijken we uit naar jullie verslag. Elke keer zijn we blij dat het goed gaat. Doe maar verder zoals je bezig bent en vooral genieten, dan genieten we mee.
  7. Marleen VB:
    29 mei 2023
    goed bezig! goeie moed verder ;-)
  8. Annick Zwaan:
    30 mei 2023
    Met veel interesse lezen we dagelijks jullie reisverslag. Benieuwd wie van jullie zo vlot en boeiend schrijft? Wim fietste 12 jaar geleden ‘ de groene weg naar de Middellandse zee’ met zijn broer in omgekeerde richting vanuit het zuiden. Hun dagelijkse fietsijver was iets minder dan die van jullie . Fijne tocht morgen. 😉
  9. Frank & Veerle:
    30 mei 2023
    Jullie hebben blijkbaar geluk met het weer, want op andere plaatsen in Frankrijk (in het zuiden) is het wel anders. Hopelijk is het daar ook mooi weer wanneer jullie daar voorbij komen. Duimen maar!
    En dat zwembad ziet er prachtig uit! Ongetwijfeld heerlijk na een stevige fietstocht.
  10. Jef:
    30 mei 2023
    Mooie foto met jullie 3tjes, geniet van julie (inspannende) vakantie !