97km Luneville - Hennezel zondag 28 mei

28 mei 2023 - Thiëtry, Frankrijk

Om 8u15 stonden we ingepakt om te vertrekken. We vertrokken langs het stadspark waar de familie Zwaan ons uitgeleide doet. Al vlug fietsen we tussen de velden zoals de vorige dagen. De roep van de koekoek is onze dagelijkse metgezel maar vandaag deden we een uitzonderlijke waarneming nl de zang van de wielewaal. Maar de vogel zelf zagen we pas kilometers verder. Topwaarneming. Vandaag zagen we ook ons eerste hertje aan de rand van het bos en wat verder passeerde een haas onze weg. Vandaag was de wind onze vriend.  Maar klimmetjes blijven ons deel.  In Avillers picknickten we en koelde onze drank in een buitenkoelkast. Dit alles onder waakzame ook van onze trouwe metgezel. Rond 16u arriveerden we op de camping Ecolonie. Ook weer een specialleke.  Het betreft hier een ecologische leefgemeenschap die ook een camping uitbaat. We hebben lekker vegetarisch gegeten samen met 60 andere mensen. 't was gezellig.  Morgen trekken we weer verder maar overnachting vinden wordt weer een hele opgave.  We zien wel.

1. Jef:
    Moedig ! :-)
  2. Annick Zwaan:
    29 mei 2023
    De familie Zwaan die jullie uitgeleide doet 🤭dat is grappig. Zou het familie zijn ???
    Fijn vervolg van jullie 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️
  3. Guy en Gerd:
    29 mei 2023
    Dat is het voordeel van reizen per fiets , dat je elk moment in de contact staat met de natuur , de zingende vogels , de wind op kop of in de rug , de onzekerheid ivm de slaapplaatsen en de verrassingen die je her en der te wachten staan! Wij wensen jullie nog veel "rijke" ervaringen onderweg.
  4. Magda Van Cleynenbreugel:
    29 mei 2023
    Zo foetsend kom j vanalles tegen 😄👍.
    Succes morgen met het vinden van een slaapplaats .
  5. Marleen VB:
    29 mei 2023
    Een wielewaal hoor je niet vaak: geniet van jullie unieke ervaringen en moed verder met fietsen en slaapplaats zoeken!
    Groetjes ook van Bert
  6. Marie-Paule:
    30 mei 2023
    Elke dag nieuwe ontdekkingen, een boeiende fietstocht met vele uitdagingen. Vol bewondering lezen we jullie reisverslag!