12de dag Minzac- Moustey 117km

29 mei 2022 - Moustey, Frankrijk

Na een frisse nacht is de dag mooi begonnen. Ideaal fietsweer met de wind in de rug. 24°C.

Voor St Emilion komen we al mooie kerkjes, kastelen en poorten tegen.  Onnodig te zeggen dat we door mooie wijngaarden fietsen.  In het begin van de rij van de wijnranken is dikwijls een rozenlaar geplant als bladluizenverklikker. Het is namelijk de rozenlaar die als eerste de bladluizen aantrekt. ST Emilion is een mooi en toeristisch stadje. Daar weer een mooie tampon gekregen in ons boekje. We ontmoetten er al wat oudere Nederlandse dames (66 en 70jaar) die met de elektrische fiets naar Compostela rijden.  Moedige meiden!

We bereiken Cadillac, weeral een historisch stadje met kathedraal en stadspoorten en de ijzeren brug over de Garonne. We verlaten de Dordognestreek en rijden Les Landes binnen. De loofbomen worden naaldbomen, de buizerd worden wouwen.  Na 95km bereiken we Hostens en het plan was om daar op de camping te overnachten. Camping gesloten en geen chambres d'hotes in de buurt. Dus verder gereden naar Moustey om ons geluk te beproeven.  Onderweg in Retis komen we nog een historische kapel tegen met een groot overdekt houten portaal.  In Moustey aangekomen lacht het geluk ons toe. De camping is open, mooi en rustig. Tot morgen.

1. Meeus Lode:
    29 mei 2022
    Door de wijngaarden rijden is op zich al prachtig, maar niet vergeten van de wijn te proeven! Nog veel succes!!
  2. Johan De Mild:
    29 mei 2022
    Jullie zijn terug goed gelanceerd na de verplichte rustdag. 💪💪💪 Hou de moed erin en Spanje komt in het zicht. 😉😉👍👍
  3. Marc:
    29 mei 2022
    Weeral een top week achter de rug, wij genieten hier van jullie verhalen, met prachtige foto’s
  4. Pharailde meeus:
    30 mei 2022
    aha nu weet ik het een tampon is een stempel in jullie boekje !! dit wordt een mooie herinnering zodat jullie er nog jaren kunnen over vertellen !
  5. Monique Van Pée:
    30 mei 2022
    Fantastisch hoe jullie fietsen en genieten van het mooie landschap. Jullie uitleg over de natuur is mooi meegenomen voor ons. Nog veel succes onze oudste zoon Tom is met de koersfiets vertrokken en aangekomen in Rome. 16 dagen en 2171km. 👍👍
  6. Hilda Vertommen:
    30 mei 2022
    en dan de pyreneeën over hopelijk wind mee
  7. Marleen VB:
    30 mei 2022
    Mooi weer en chique regio's die jullie passeren, en altijd met "leeuwtje"...
    Is het jullie geheim of mag het gedeeld worden? Ik ben niet de enige nieuwsgierige precies. Het is wel schattig :-)
    Goeie moed voor het vervolg en slaap lekker straks!