13de dag Mousrey - Cagnotte 120km

30 mei 2022 - Peyrehorade, Frankrijk

Vandaag weer schitterend fietsweer met de wind in de rug. We zijn vertrokken bij 11°C maar algauw kwam de zon er door. In het centrum van Moustey reden we voorbij de kerk met houten uitbouw voor de klokken.  Voor de kerk staat een stoere pelgrim en een steen waarop vermeld: nog 1000 wandelkilometers. We rijden op kaarsrechte wegen kilometers lang door naaldbossen afgewisseld met uitgestrekte landbouwvelden met reusachtige sproei-installaties.

Voorbij Escource reden we door oude naaldbossen waar we een bijzonder fenomeen vast stelden: het leken ons nesten van vogels, maar vogels hebben we niet gezien. Soms 1 "nest" in een boom maar vaak meerderen. Wie kan ons helpen om dit vraagstuk op te lossen.

Af en toe herinnert een bord er ons aan dat we op de goede weg zitten.  We passeerden nog enkele mooie kerkjes en andere curiosa alvorens aan te komen in Dax. De kathedraal en de ridder met de hond trokken onze aandacht. We besloten om nog een stukje verder te rijden tot Cagnotte op zoek naar de gite d'etape. Op de Mairie kregen we de sleutel van een mooi huisje even verderop waar 10 personen de nacht kunnen doorbrengen.  Maar we zitten hier alleen en genieten van het comfort en de rust. Morgen rijden we tot aan de voet van de Pyreneeën.  Dat wordt wat anders. Tot morgen.

1. Magda Van Cleynenbreugel:
    30 mei 2022
    Geniet vanavond van de rust en het comfort!
    En Succes gewenst voor de trip van morgen 🍀🤞
  2. Griet Geeroms:
    30 mei 2022
    Weeral een dag met meer dan 100km. Jullie hebben duidelijk maar een motto : blijven trappen.
  3. Leen G:
    30 mei 2022
    Dag Nora en Erik, het is zo fijn om elke dag te kunnen genieten van jullie schrijfsels. Niet te snel fietsen want dan gaan jullie er veel te rap zijn. Maar idd, nu de Pyreneeën in, dat zal andere koek worden. Het voordeel is natuurlijk dat jullie heel goed getraind zijn. En nog geen lekke band of andere technische problemen gehad? Het zit allemaal een beetje mee hè. Nog veel fietsplezier en tot op de blog 🙋🏻‍♀️👍
  4. Pauwels Ria:
    30 mei 2022
    Even tot rust komen ,vooraleer de klim begint ! Dat is andere koek hoor . Maar getraind zoals jullie , zullen jullie dit wel aankunnen ! Fijne avond nog en veel fiets -klim-plezier morgen groetjes Ria
  5. Johan De Mild:
    30 mei 2022
    Veel succes met de bergetappes. Maar na elke klim komt een afdaling, soms toch. 😉😉👍👍👍
  6. Hilda Vertommen:
    31 mei 2022
    veel succes in de Pyreneeën , dat wordt benen smeren , en hopelijk rugwind succes
  7. Gilberte Versonnen:
    31 mei 2022
    Weeral een mooi etappe verhaal. Veel courage voor de komende bergritten.
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag. 😊
  8. An:
    31 mei 2022
    Ferm bezig, fijne verhalen, mooie foto´s en leuk om alles mee te volgen.
  9. Frieda:
    31 mei 2022
    Respect 🎖🎖Veel moed bij de bergops !