14de dag Cagnotte - Oloron sainte marie 75km

31 mei 2022 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Vandaag opnieuw ideaal fietsweer.  We verlaten Cagnotte via een stevige klim. Plots kruiste een zwarte specht ons pad. We rijden verder en zien heel wat kiwikwekerijen. De meesten in plastieken tunnels maar ook veel zonder bescherming. Voor onze bevriende kiwikweker uit Lint brengen we enkele tips mee naar huis. In Sorde-l'Abbaye haalde Ik een tampon terwijl Erik enkele foto's van de abdij neemt. Onze stevigste klim vandaag was een klim van 1km aan 10%. Ik was eerst boven en kon zo enkele foto's nemen van Erik. Bij de beklimming was zijn ketting van het kamwiel gevallen. Om 13u30 zijn we toegekomen in Oloron Sainte Marie. Daar wachten ons 3 taken: we vonden een mooie gite d'etape waar we een jeugdige Mechelaar ontmoetten. Alvorens onze tocht over de Col de Somport aan te vatten laten we bij een fietsenmaker onze remmen en versnellingen nakijken.  En dan naar de post om onze tent en nog wat spullen naar huis op te sturen. Goed voor 13,5kg dat niet mee over de Col moet. Ook hier is weer een mooie kathedraal. We sluiten de dag moe maar voldaan af. Tot morgen.

1. Marleen VB:
    31 mei 2022
    Als je de last kan verminderen, altijd meegenomen in zo'n beklimmingen, amai!
    Ons vader was een krak in kiwikweken, voor eigen gebruik, maar zo vol van smaak. En met het pinseeltje hè ;-)
    Veel goeie moed voor het vervolg! Genieten ook van de zichten en de ontmoetingen onderweg
  2. Guy en Gerd:
    31 mei 2022
    Ik wist eerlijk gezegd niet dat jullie de tent onderweg zouden "achterlaten" , ik vond het al zo moedig van jullie om ze altijd op jullie bagagedrager mee te hebben. De grens met Spanje komt in zicht , zal wel moed geven !
  3. Lieve en Philippe:
    31 mei 2022
    Jullie reisverhalen volgen met de begeleidende foto’s, dat is meegenieten. De komende tocht(en) naar de Somportpas, mooie en woeste natuur… “todo lo que sube tiene que bajar”😁🍀 💪
  4. Johan De Mild:
    31 mei 2022
    Veel moed en kracht voor de volgende ritten. 👍👍👍
  5. Jurgen Van Keilegom:
    1 juni 2022
    Goed bezig.
    En vanaf nu slapen jullie onder de blote hemel? Zijn de nachten ginder al zo warm?
    Groeten Jurgen
  6. Hilda Vertommen:
    1 juni 2022
    ja dat vroeg ik mij ook af , jullie tent opsturen , waar slapen jullie dan ? veel succes bijna in Spanje