15de dag Oloron Sainte Marie- Canfranc 70km

1 juni 2022 - Canfranc, Spanje

Weer een mooie fietsdag alleen op het einde flink wat wind tegen. Vandaag wellicht onze zwaarste etappe  we reden door de Pyreneeën langs de Col de Somport, 1640m hoogte. Het is een beklimming over 56km waarvan het eerste stuk vrij rustig maar toch al enkele steile stukken. Vanaf Etsaut, na 15km begint het gestaag te stijgen en de laatste 20km voor de Col zijn zwaar. We fietsten door een hele mooi streek,  de natuur is prachtig en we proberen met enkele foto's dit weer te geven. In Sarrance doen we een eerste stopje bij een mooi kerkje en een drinkfontein. Onderweg staart een groepje ezels ons verwonderd aan. De parapenters zweven boven onze hoofden en zien we later neerkomen.  Het klimmen werd zwaarder en goed doseren was de boodschap. Nicolas, onze jeugdige Mechelaar, gaat er wat sneller vandoor. Maar uiteindelijk zal hij op de top van de Somport op ons wachten en nemen we gezamenlijk enkele foto's. Na de Somport dalen we af naar Canfranc. We logeren in een mooie, nieuwe, moderne gite d'etape. In het Spaans is dat albergue de peregrinos. We zijn zeer tevreden dat we het gehaald hebben en na het bezoek aan het restaurantje in de buurt kruipen we straks weer vroeg onder de dekens. Tot morgen.

1. An:
    1 juni 2022
    Jullie stralen! Mooi om te zien.
  2. Kris michiels:
    1 juni 2022
    wow, 2 weken onderweg en al in Spanje - het gaat vlotjes "chapeau"
  3. Lieve en Philippe:
    Wat een prachtige prestatie! Proficiat 👏👏👏! Jullie zijn krakken 👍
  4. Pauwels Ria:
    1 juni 2022
    Wat een prestatie ,knap hoor !!
  5. Magda Van Cleynenbreugel:
    1 juni 2022
    Geweldig ! Jullie mogen fier zijn op zulk een prestatie 💪💪💪🤩👏👏👏. Dat geeft een kick waar je nog lang van kunt genieten 😄
    Gr
  6. Johan De Mild:
    Mooi, prachtig. Een en al bewondering en verwondering. 👍👍👍🚴🚴🚴
  7. Frank & Veerle:
    2 juni 2022
    Jullie zien er inderdaad nog heel goed uit, ondanks het stevig benenwerk. En heb ik goed begrepen dat jullie het hoogste punt van jullie trip voorbij zijn? Respect.
    En zijn jullie voorbij het fameuze treinstation van Canfranc gefietst? Ben daar ooit geweest ten tijde dat het nog een ruïne was... Maar, ga vooral verder!
  8. Hilda Vertommen:
    2 juni 2022