16de dag Canfranc pueblo - Sangüesa 94km

2 juni 2022 - Sangüesa, Spanje

De dag startte met een plaatselijk buitje maar algauw werd het goed fietsweer. Vanaf 's middags werd het behoorlijk warm tot 33°C.

Gisteren passeerden we Canfranc Estation, nu een heel toeristische plaats. In dalende lijn bereiken we al vlug Jaca. Van Jaca rijden we naar Puente La Reina de Jaca, een brug over de rivier Aragon. Even een stop en een foto genomen van de roofvogels die hier veel voorkomen. Uiteindelijk zullen we alleen de zwarte wouwen zien. Verder naar Berdún komen we de eerste olijfboomgaarden tegen,  eerst kleine boompjes dan de grote olijfboomgaarden. Berdun zien we in de verte op de bergflank liggen.  Het wijdse landschap wordt wat ruwer maar zeer mooi. We passeerden enkele tunneltjes om uiteindelijk het meer van Yesa te bereiken.  Kilometers lang fietsten we op en neer langs de boorden van het meer. Het ene mooie uitzicht volgt het andere op. In Yesa stoppen we om goed en fris bij te drinken bij 31°C. We beslisten om nog 13km  verder te rijden om in Sangüesa te overnachten. Op die laatste stevige klim hadden we niet gerekend maar we geraken erover. Er is nog plaats in de albergue de peregrinos. Het is er erg primitief, met zijn allen in een slaapzaal van 12 personen.  We zullen zien hoe de nacht verloopt.  Tot morgen.

1. Jef Broeckx:
    2 juni 2022
    Wel straf hoor die prestaties die jullie iedere dag opnieuw leveren. Respect!!
  2. Marie-Paule:
    2 juni 2022
    We genieten elke dag van jullie reisverhaal.Met veel bewondering lezen we dagelijks de grote sportieve prestaties en hoe jullie nog "de puf" hebben om ons te verwennen met mooie foto's en een boeiend verslag!!!
  3. Gilberte Versonnen:
    Weeral prachtige foto's.
    En weeral een knappe prestatie.
    Hopelijk kunnen jullie wat slapen.
  4. Lise:
    3 juni 2022
    Leuk! Geniet er goed van!
  5. Marleen VB:
    3 juni 2022
    Gespierde benen zijn nodig voor jullie cols, amai!
    Gelukkig ondertussen genieten van moois: schitterende natuur en vogels/dieren...en allicht ook fijne ontmoetingen met mensen onderweg
    Succes nog! Goeie nachtrust telkens en ja, respect!