18de dag Estella - Nájera 85km

4 juni 2022 - Nájera, Spanje

Vandaag hetzelfde weer als gisteren. Voor de middag ideaal fietsweer,  na de middag zeer warm.

We verlieten Estella met een flinke klim als opwarmer. Onderweg kleurt gele brem het landschap. Het zijn grote struiken die lekker ruiken. We zien hoe langer hoe meer wandelaars langs de weg.  Moedige stappers! We houden even halt in Los Arcos om enkele foto's te nemen van de kerk.  Via Viana reden we naar Logroño. Voor het eerst tijdens onze reis rijden we hopeloos verloren. Het kostte ons heel wat tijd en kilometers om terug op het juiste pad te geraken.  Maar eind goed, al goed. Een foto van de kathedraal,  een koffietje gedronken en verder.  Nu loopt ons pad vaak over grindwegen die ook de wandelaars gebruiken.  In Navarrete houden we even halt aan een plaatselijk café en doen een gezellige babbel met een wat oudere heer. Hij en wij genoten ervan. Op weg naar Nájera werden we tegen gehouden door een vriendelijke Spanjaard die 14 dagen geleden naar Compostela was gefietst en ons een alternatieve weg wees, zodat we de helling van 10% konden vermijden. Het was een gouden tip!  Aangekomen in Nájera was het niet eenvoudig om een slaapplaats te vinden.  Blijkbaar brengen veel Spanjaarden hier het weekend door.  Het is dan in het weekend ook een uitgaansbuurt tot 6 uur 's morgens.Uiteindelijk vonden we een leuke slaapplaats in albergue Nido de Cigueña (ooievaarsnest).  We hebben lekker gegeten en morgen is er weer een nieuwe dag.

Onderweg komen we een vriendje tegen van ons leeuwtje, weliswaar aan de wasdraad.

We willen graag iedereen bedanken die ons af en toe een bemoedigend woordje stuurt.  Dit is altijd leuk en motiveert ons. Tot morgen.

1. Kris michiels:
    4 juni 2022
    jullie leeuwtje zou aan die wasdraad niet "mis-hangen" :)
  2. Monique Van Pée:
    4 juni 2022
    Jullie zijn fantastisch goed bezig😎😎😎😎
  3. Marc:
    goe bezig blijven trappen 🚲🚲🚲🚲🚲
  4. Frank & Veerle:
    4 juni 2022
    Hoewel het oorspronkelijk over een moto ging geldt dit zeker ook voor jullie: "Four wheels move the body, two wheels move the soul "
  5. Jef:
    4 juni 2022
    Ik reageer misschien niet dikwijls maar ik volg jullie elke dag op de "voet" en zoek telkens naar het Leeuwke , goeie reis , jullie zij goe bezig :-)
  6. Magda Van Cleynenbreugel:
    4 juni 2022
    Wat komen jullie prachtige kerken , gebouwen , etc. en mooie natuur tegen onderweg ! Das een beetje compensatie voor het afzien op de fiets 😄. Volhouden hé en een dikke bravo voor hetgeen jullue al bereikt hebben 👏👏👏
  7. Frans Tuyteleers:
    4 juni 2022
    Telkens zoeken we op waar jullie zijn en volgen jullie met spanning. We komen tot de conclusie dat jullie wel goed bezig zijn. We blijven duimen👍👍👍
  8. Lieve Van Dun:
    5 juni 2022
    Het is wel “zwoegen en zweten “ hoor , in Spanje ! Maar zeker de moeite waard. Burgos is héél mooi . Goed bezig 🚴‍♀️🚴‍♀️👌🏻👊🏻!
  9. Johan De Mild:
    5 juni 2022
    Jullie blijven goed bezig. Een mooie tocht die steeds mooier wordt. Geniet er van. 👍👍👍👍👍