23ste dag Ponferrada - Samos 95km

9 juni 2022 - Samos, Spanje

Vandaag ideaal fietsweer,  het wordt dan ook een echte bergetappe.  30km klimmen tot een hoogte van 1300m.

Een kort verslagje vandaag want het is al laat als we terug zijn van het avondeten. We hebben samen met een Nederlands fietskoppel de avond afgerond.

Typisch voor deze regio zijn de huizen met uitstekende balkons,  soms in steen anderen in hout. Vandaag was het veel klimwerk, niet voor niets dat ze zeggen dat de beklimming van de Col de Somport in de Pyreneeën een goede voorbereiding is op de bergen van Spanje.

Als je hoog klimt zie je vanzelfsprekend mooie valleien. En zoals steeds volgt na een stevige klim ook een mooie afdaling.

Eenmaal was onze weg onderbroken waardoor we via een slecht grindpad toch terug op de route kwamen. Het laatste stukje was echter zo steil dat er flink wat duwwerk aan te pas kwam. Maar eind goed, alles goed

Uiteindelijk belandden we in Samos waar we samen met een Nederlands koppel lekker gingen eten.  Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marleen VB:
    9 juni 2022
    idd mooie vergezichten...maar wat een inspanning weeral!
    Nog veel goeie moed...wij gaan er zelf even tussenuit...
    Geniet nog stevig in alle zinnen van het woord en vooral succes!
    Fijne mensen onderweg, fijne babbels, solidariteit... maakt de tocht draaglijker, denk ik .
    Graag gelezen en meegenoten! Merci
    Ik duim voor jullie en leeuwke natuurlijk :-)
  2. Meeus Lode:
    9 juni 2022
    Zo laat het reisverslag, dat was even schrikken… we dachten al dat jullie ne platten band hadden. Maar jullie zijn er bijna, nog even op de tanden bijten of op wat daar nog van over is. Wij duimen!
  3. Hilda Vertommen:
    10 juni 2022
    nog effie maar de laatste loodjes .... toitoi
  4. Lieve:
    10 juni 2022
    Jullie zijn er bijna , Jos en Rene hebben nog een heel stuk te gaan , benieuwt of er dezelfde foto's zullen verschijnen
    goe bezig