6de dag Villiers-le-Morhier - Cloyes-sur-Le-Loir 106km

23 mei 2022 - Cloyes-sur-le-Loir, Frankrijk

Vanmorgen onze tent droog kunnen inpakken en gewacht op het brood op de camping.  Blijkbaar was de conciërge het brood vergeten te halen. We zijn dan maar vertrokken zonder vers brood en gelukkig hadden we nog reserve brood. Vanaf 9uur heeft het "gezeverd" tot 14u, verder bewolkt en 18°C.  Tot aan Chartres was het leuk fietsen van dorpje naar dorpje. Chartres is een mooie stad met een imposante kathedraal en een grote geschiedenis. Vanaf Chartres tot Chateaudun heel veel graanvelden en koolzaadakkers. Als de leeuwerik opstijgt en zingt weten we dat er een droge periode aankomt. In Chateaudun naar de camping gereden maar die is er niet meer. Ook de gite d'etape is gesloten.  Dan maar naar alle chambres d'hotes gebeld maar die gaven niet thuis. Dan maar verder gereden naar de volgende camping en wat een dagrit van 85km moest worden eindigden uiteindelijk op 106km.  Mooie camping in Cloyes-sur-le-Loir maar maandag restaurant gesloten. Ook zei de conciërge dat we gebruik konden maken van het verwarmde zwembad. Alleen jammer dat er geen water in stond. Herstellingswerken. Maar een warme douche en een noodavondmaaltje met een flesje wijn maakt veel goed. Morgen wacht ons nog 1 bewolkte dag maar dan wordt het weer beter. Tot morgen.

1. An:
    23 mei 2022
    Ontbrak er ´mantequilla´, ´queso´, ´mermelada´, ´agua caliente´ en het had het varken de elekticiteitsdraden overgebeten, ...? Het lijkt wel een stukje uit het verhaal van ´Mira! Cyclistas!'
  2. Leen G:
    Wat zijn jullie dappere Belgen. Zoveel kilometers en dan nog zo weinig om de innerlijke mens te versterken. Gelukkig fietsen jullie door een schilderij en is er beter weer op komst. Groetjes 🙋🏻‍♀️
  3. Gilberte Versonnen:
    23 mei 2022
    Gelukkig dat jullie toch nog een onderkomen gevonden hebben en een flesje wijn maakt veel goed.
  4. Johan De Mild:
    24 mei 2022
    Het zou allemaal een beetje moeten meezitten, maar meestal is het zo niet. Dan maar het beste er van maken en genieten van het schone. Geniet er van.
  5. Anne-Mie De Winne:
    Af en toe wat cultuur snuiven doet ‘n mens zo goed ! Ziet er prachtig uit …
    Persoonlijk zou ik dat verwarmd zwembad zonder water het ergste vinden ….!🤣