87km Hemily - Luneville zaterdag 27 mei

27 mei 2023 - Lunéville, Frankrijk

We kunnen Hemilly verlaten zonder enkele sfeerbeelden van ons verblijf. Een hele dag fietsen door weidse  glooiende landschappen. Het was een klim(metjes)dag met bovendien veel wind tegen. We citeren even onze reisgids: naar Hoeville zwoegen we over een landweg echt steil naar de top. Zo voelde het ook voor ons. Boven op de top van Hoeville staat een uitkijkpunt waar je de Vogezen kan zien. We vervolgen onze weg naar Luneville en verblijven voor het eerst op een camping. Luneville zelf is een vrij grote stad met kasteel en een prachtige kerk.  Op de camping zetten we ons tentje op en proberen we een nieuw gadget: een klein pompje dat met een USBstekker opgeladen wordt. Met dit pompje kan je gemakkelijk 2 luchtmatrassen opblazen. Onze dank hiervoor gaat naar Raymond en zijn vrouw die ons vorig jaar tijdens onze reis naar Compostela het toestelletje leerden kennen.  Vanavond op tijd in onze slaapzak want morgen wordt het ook een pittige dag naar Hennezel.

1. Marleen VB:
    27 mei 2023
    Bij Marie en François zag het er heerlijk uit: schitterend hoe die mensen hun gastenverblijf aankleedden en gezellig maakten :-)
    Dat opblaasding lijkt me ook iets erg handig en vernuft en ondertussen klimmen en dalen, kijken en genieten....af en toe rust: met vrij mooi weer gelukkig voor jullie
    Ga er voor en goeie moed verder !!
  2. Magda Van Cleynenbreugel:
    27 mei 2023
    Weer een pittige tocht achter de rug 👍👏.
    Vannacht goed slapen in de tent en morgen fris als een hoentje weer op.
    💤💤😴😴😴😴⛺️⛺️⛺️
    Tot de volgende
  3. Gilberte Versonnen:
    27 mei 2023
    slaap lekker, morgen wacht de volgende etappe va jullie mooie tocht.
  4. Johan De Mild:
    Mooi. Veel moed en geluk gewenst. Het gaat goed vooruit. 👍👍👍
  5. Pauwels Ria:
    28 mei 2023
    Veel klim en fietsplezier vandaag🚵‍♀️🚵
  6. Frank & Veerle:
    28 mei 2023
    Wij hebben het profiel van jullie rit eens bekeken: nogal stevig. Respect! En jullie slaapplaats was ook niet mis: zeer pittoresk!
    Het bloempje in de fotoreeks is Esparcette (Onobrychis viciifolia), tamelijk algemeen in kalkgebieden (zoals bvb de Opaalkust), maar wél een mooi plantje dat soms als groenbemester gezaaid wordt.
  7. Raymond:
    28 mei 2023
    Blij dat jullie de voordelen van het minipompompje hebben ontdekt en gebruiken. Veilige wegen
  8. Jef:
    29 mei 2023
    Bedankt dat tikweer mocht mee genieten ! Top !
  9. Annick Zwaan:
    29 mei 2023