8ste dag Tours- Poitiers 122km

25 mei 2022 - Poitiers, Frankrijk

Vandaag goed fietsweer, zonnig, niet te warm enkel de zuidwind was in de namiddag in het nadeel.

Afscheid genomen van Lieve en Philip die ons uitnodigden voor een schitterend ontbijt.

Onze route was licht glooiend met uitschieters tot 8, 9 en 10%. Toch wel flink trappen.  Voor de vogelaars onder ons: we zagen een kuifleeuwerik met een insect in zijn bek, een roodborsttapuit keek ons verwonderd aan als we voorbij fietsten en een zwarte roodstaart maakte zich snel uit de voeten.

We zagen zoals steeds veel kerken, kastelen, mooie bruggen en af en toe een kathedraal.  De graanvelden werden aangevuld met zonnebloemvelden. Nog kleintjes maar ze zijn er.

In Poitiers toegekomen was het moeilijk om een overnachting te vinden.  Uiteindelijk kon de toeristische dienst ons helpen.  We zijn gestrand in een gites peligrino , netjes, keukentje en badkamer en een kamer met 4 bedden.  Maar geen nood, we gaan weer heerlijk slapen. Tot morgen.

1. Anne-Mie De Winne:
    25 mei 2022
    In de Giro en Tour de France hebben de renners na elke week een rustdag !
    Is dat bij jullie niet ..!?
  2. Magda Van Cleynenbreugel:
    25 mei 2022
    Nog meer km's en meer hellingen ⛰🚴‍♂️🚴‍♀️💪💪💪,
    Jullie gaan veel te vlug op de eindbestemming zijn 😉.
  3. Lieve Van Dun:
    25 mei 2022
    De eerste volle week zit er reeds op ! Het gaat goed …. En heel herkenbaar 😉 ik ben precies mee op reis 🤣! Geniet nog van het mooie Frankrijk !
  4. Gilberte Versonnen:
    25 mei 2022
    Zo te lezen hebben jullie een mooie, afwisselende tocht gehad vandaag.
    Ik geniet mee in mijn zetel.
  5. Johan De Mild:
    26 mei 2022
    Jullie blijven maar verdapperen alsof jullie nu de tweede adem hebben gevonden. 👍👍👍💪💪💪
  6. Frans Tuyteleers:
    26 mei 2022
    Een boek vol goede herinneringen, van onze rit naar Compostela, ligt nu binnen handbereik op tafel en komt de trip helemaal terug naar boven.( na 12 jaar). We volgen dus in spanning mee.
    We wensen jullie dan ook nog veel fietsplezier, goed weer en veel geluk op de verdere tocht! ( Binnenkort veel te vertellen denk ik)